Facebook prevzal úlohu spravodajstva

10.1.2018 Vyp Od

Facebook a Google sa stali veľmi populárnym a známym pojmom, no predovšetkým dvoma svetovo masovo využívanými službami. Za konkurenciu ich však už dávno nepovažujú len vyhľadávače, sociálne siete, či skátka weby, ale za nedotknuteľných ich považujú i viaceré iné spoločnosti, v podstate z odlišných odvetví.

sociální siť

Facebook a Google majú totiž obrovskú výhodu, sú masovo populárne, denne ich navštevuje väčšina ľudí z celého sveta. Tým pádom majú tieto dve webové stránky príležitosť osloviť a zaujať ľudí viacerými prostriedkami a podľa tvrdenia istých redakcií, tieto dva weby oslovujú verejnosť príspevkami, ktorých tvorcom je však niekto iný, v tomto prípade redakcie a novinári, nie Goole a ani Facebook. Tí už iba uverejnia príspevky z iných zdrojov a tým pádom ich verejnosť považuje za služby od Google či Facebooku, pričom autorom je redakcia, ktorá sa príspevkami živí a s týmito dvoma webmi nemá vytvorený žiaden kontrakt ani dohodu.

noviny

•         Je to jednoduché. Masa ľudí si prečíta novinky cez Google alebo Facebook a potom nebudú mať záujem kupovať noviny či čítať príspevky od novinárskej redakcie. Takýmto postupom sa redakcie obávajú straty zisku i čítateľov. Vlastne ich postrehy a správy čítať budeme, no cez tieto dva weby, ktoré nie sú ich autormi v žiadnom zmysle slova.

mobil

Tak napríklad správcovia Facebooku nedávno vyhlásili, že Facebook má byť onedlho najväčším médiom na svete. Pritom Facebook je sociálna sieť, ktorá nemá ani len jednu novinársku agentúru a nezamestnáva ani jedného redaktora či novinára. Skrátka redakcia a novinárstvo nie je ich biznis. Zasahujú do biznisu ľuďom, ktorí sú touto prácou povolaní. Facebook možno v tomto smere zamestnáva ľudí ale na prácu, ktorá je viac menej len pridávaním odkazov, nie o tvorení a písaní vlastného dlhého článku. Je to skôr práca, v ktorej užívatelia oslovujú a získavajú ľudí a to formou odkazov na články autorov, ktorí ich vytvorili.